5 de setembro de 2009
A voltas cos conceitos libre e comunitario.
Achei interesante reproducilo (inda que poida que alguén non lle cadre), pois suscita debate e reflexión, cousa que sempre e bon neste mundo dos proxectos de comunicación alternativa unicamente sometidos ao conceito que cada quen teña por "libre e comunitario".
Atoparedes a información completa e orixinal neste enlace: Enlace!!!
Pequen@s monstros, ficades con esta reflexión anónima. De desexardes podedes seguir a comentar deixando a vosa propia opinión no apartado "comentarios" ao pé desta entrada.
Iso de “RADIOS LIBRES” Como todo “depende” se é verdadeira esa condición. Nalgúns CASOS son certamente libres duns intereses por que simplemente responden a outros NON COMUNITARIOS. De tal xeito que o mellor sería definilas como “LIBRES DESTES INTERESES”. Pero firmemente comprometidas a impor a grupos con intereses tan innobles como os que pretenden competir.
Non basta con dicir que somos libres, senón demostralo. Existen medios comunitarios e non é nada difícil identificalos. Os seus creadores son coñecidos pola poboación e non aparecen da noite para a mañá. Adoitan expresarse en termos de neutralidade Independentemente que teñan a súa ideoloxía, as súas portas están abertas a todas as formas de pensamento, pero destacando que non é o tema político o predominante. Non se desgarran as vestiduras defendendo a tal ou cal líder nacional ou estranxeiro, ou defendendo as políticas de tal ou cal goberno. A súa razón de ser é a COMUNIDADE. De feito, o máis común é que teñan un financiamiento tan escuálido que practicamente os fai vivir no bordo do precipicio e dificilmente saben se poderán saír mañá.
Pódese empezar a dubidar desa condición liberdade, cando os contidos comunitarios pasan a un segundo plano e nótase que unha tendencia política de calquera cor é promocionada de forma dominante ou total. Iso si, todo dise en nome da comunidade, pero a realidade non é esa. Tamén se pode dubidar desa condición cando estas emisoras proliferan como fungos. Inician as súas actividades da noite para a mañá durante períodos de eleccións e as súas instalacións sitúanse en edificacións públicas, ou seus membros son activistas políticos ou relacionados con estes directa ou indirectamente. Isto último é o mais común. E non é difícil descubrilo. De feito, hai que ser suspicaz xa que é común bautizar a moitos medios e organizacións con nomes rimbombantes, honorables e que para nada locen como comprometidos.
Pero resulta que se o escoita, lector ou televidente furga no asunto atopa claras conexións cos centros de poder ou os que pretenden acceder a el. Nestes tempos da información proliferaron medios radiais, televisivos e escritos que pregoan aos catro ventos que responden a un sincero sentimento comunitario. Adoitan enarborar bandeiras de xustiza social. Falan do medio ambiente, das agresións ás mulleres, nenos. Din defender aos traballadores e os excluídos. A súa frase preferida é "xustiza social" E por suposto de forma máis ou menos discreta. Sinalan que certos líderes ou pensamento político seguen esta liña de pensamento. É dicir o xogo do bo e o malo. Pero son incapaces de sinalar estes mesmos desmáns cando eses líderes ou forma de política exercen o poder.
É posible que nas súas orixes a neutralidade informativa fose o seu obxectivo pero os avatares do tempo e os intereses particulares fixeron que cambiasen a ruta. Iso si. Pretenden seguirse chamando comunitarios (...)
27 de agosto de 2009
Pequenos monstros no Ollin Kan 2009, Vila do Conde.
Durante tres días (17, 18 e 19 de xullo) adiantando a súa cita respeito a primeira edición do pasado ano e coa banda sonora dun tempo algo revoltoso, músicos de diversos estilos e nacionalidades (e planetas) subironse a Nau pra embarcanos a tod@s na aventura das músicas do mundo até a madrugada.
De todo uvimos e ollamos, como ben poderedes corroborar nas fotos coas que vos deixamos. A imaxinar!
En vindeiras entradas máis madeira (isto é a guerra!)
Autor fotos: Pequeno monstro.
Lugares: Vila do Conde (Portugal, 2009).
Libre uso, mais indique autor e blog. Obrigado.
Os Pequenos monstros e o FMM de Sines 2009.
A finais do pasado mes de xullo aló estivemos os Pequenos monstros, dispost@s a nos deixar engaiolar polas augas atlánticas do sul da península ibérica.
Aquelas augas teñen a forza e a maxia das nosas, mais bañan unha terra que sempre xogamos a imaxinar coma unha elongación dunha Galiza normalizada.
Non poido máis que dizer que volverei. Ou mellor dito, volveremos.
Entre tanto, deixovos cunhas fotos tiradas na edición 2009 do Festival de Musicas do Mundo de Sines (FMM Sines) para que vexades que todo é ben certo. En vindeiras entradas falaremos da nosa parada na segunda edición do Ollin Kan (Vila do Conde) e mesmo doutras paragems.
Autor fotos: Pequeno monstro.
Lugares: Porto Covo, Sines e Lagoa de Sto. André (Portugal, 2009).
Libre uso, mais indique autor e blog. Obrigado.
8 de agosto de 2009
O concello de Narón terá unha radio municipal.
O Concello dispón de licenza para abrir unha emisora de radio municipal.
REDACCIÓN > FERROL
O Concello de Narón acaba de recibir a licenza de apertura dunha emisora de radio municipal, que lle foi concedida por parte da Secretaría Xeral de Medios da Consellería de Presidencia da Xunta de Galicia.
Este acordo foi adoptado no último Consello da Xunta, celebrado o pasado 30 de xullo, e xa foi ratificado polo titular do referido departamento autonómico, Afonso Roda.
O Concello naronés fíxose coa adxudicación provisional dun servizo de radifusión sonora en ondas métricas con modulación de frecuencia de carácter municipal. Así, do mesmo xeito que ocorre con outros municipios da comarca como o de Fene, poderá dispor da súa propia emisora municipal.
Por outra banda, a concesión definitiva desta intervención está supeditada á aprobación previa do proxecto técnico da emisora de radio, ademais das obras de instalación correspondentes e a posterior inspección e autorización da súa posta en marcha, segundo informan desde o consistorio.
Proxecto > O goberno local naronés deberá agora presentar o proxecto técnico para a posta en marcha da cadea de radio no prazo de dous meses. En canto ás obras para a localización da emisora municipal, estas acometeranse, segundo as previsións que manexa o consistorio naronés, na Casa da Cultura, enfronte do edificio municipal no Alto do Castiñeiro.
O Tribunal Supremo da a razón as radios comunitarias de Madrid.
[06-08-2009] O Tribunal Supremo anulou o Decreto polo cal a Comunidade de Madrid anulou a categoría de "emisoras culturais e outras sen ánimo de lucro" recoñecéndose só as emisoras comerciais como modalidade de radio privada.
Na súa sentenza di que a Comunidade de Madrid (Esperanza Aguirre) non realizou trámite de audiencia á URCM na tramitación do Decreto, sendo unha entidade representativa e directamente afectada. O recurso presentado pola URCM remóntase ao ano 2003, cando a Comunidade de Madrid decidiu eliminar da súa normativa a existenza de emisoras sen ánimo de lucro.
Nestes momentos a Comunidade de Madrid atópase en proceso de adxudicación de 21 emisoras en base a un Decreto agora desestimado polos tribunais, quedando o proceso de adxudicación cuestionado. Recordamos que hai poucos días o Tribunal Supremo tamén anulou a repartición de concesións de Televisión Dixital realizado pola Comunidade de Madrid.
Escoita a entrevista a Javier García, da Unión de Radios Libres e Comunitarias de Madrid (URCM).
Audio publicado en Más Voces : www.masvoces.org
2 de agosto de 2009
A linguaxe na radio.
Con ele vos deixo, non se antes comentarvos que en breves colgaremos as crónicas (e afotos) das nosas andanzas polas edicións de 2009 do Ollin Kan de Vila do Conde e no FMM de Sines, ademáis doutras paradas ben fermosas.
El lenguaje en la radio.
El País, 01/07/1980
"El pasado fin de semana, Radio Juventud dedicó dos horas y media en directo del espacio Alternativas que dirigen Elena Lobo y Agustín Galán, a un debate sobre la radio.Fernando Díaz Plaja manifestó, en la primera parte, dedicada al lenguaje radiofónico, que el nivel de los locutores españoles es aceptable. Tanto el señor Díaz Plaja como Javier Sádaba y la crítica Rosa María Olivares pusieron de manifiesto que la sencillez del lenguaje convoca. a una audiencia más amplia, pero que es rechazable llevar el lenguaje de la «calle» a la radio, debido a la influencia que este medio ejerce sobre los oyentes. Rosa María Olivares dijo que no es el lenguaje «de calle» la causa de que los jóvenes sintonicen con las emisoras de frecuencia modulada (FM), sino su programación musical.
Joaquín Prat, en la segunda par te del programa, dijo que las emisoras de FM podrían ser la escuela para los locutores de onda media que la radio atrae cada vez más a la audiencia «culta,», y opinó, coincidiendo con Carmen Pérez de Lama, que el nivel de los locutores españoles es bastante bajo. José Luis Pecker dijo que hoy es mucho más difícil ser popular, a causa del boom de la radio. Luis del Olmo manifestó que el éxito de Protagonistas se debe a que diariamente él y su equipo se esfuerzan en ofrecer un programa de calidad e interés y se opuso a la utilización del lenguaje «de calle».
Rafael Abitbol, por Onda Dos; Paco Pérez Brian, por Búho Musical; Federico Volpini, por Os fastuosos guateques, y Antonio Peiró, por Radio Tres expusieron que la audiencia joven se acercó a la radio gracias al lenguaje y música de las FM. Federico Volpini añadió que la participación de los oyentes a través del teléfono es neresaria porque «la radio es de todos». Los nuevos valores de las FM defendieron el lenguaje joven y «de calle», que supone un enriquecimiento del léxico real.
Ernesto Pérez de Lama, director de Radio Juventud; Fulgencio Sánchez, director de Radio España; Sebastián Valentín Pardo director de Radio Popular, y Basilio Gassén, jefe de programas de la SER, opinaron que la libertad de expresión en la radio es similar a la de la prensa y superior a la que existe en Televisión. Los responsables de estas emisoras, unánimemente, manifestaron que la publicidad, única fuente de financiación de sus programas, no condiciona la objetividad de la inforrnación. Indicaron que era necesario reforzar la escasez de plantillas en las emisoras e incorporar a nuevos profesionales de la facultad de Ciencias de la Información. Fulgencio Sánchez hizo hincapié en que la FM debe programar, además de música, diarios orales, reportajes, tribunas libres y otros programas informativos y de opinión."
13 de xullo de 2009
Portugal a descoberta. 2ª parte: Festival Músicas do Mundo de Sines.
Argallado pola Cámara Municipal da fermosa vila Alentejana e cunha parte do seu programa a desenvolver na vila de Porto Cobo, ambas a uns 160 km ao sul da Lisboa, o FMM de Sines volve conter todos os ingredintes pra suxestionarnos curiosidade e animarnos a marchar aló: cualidade e diversidade nos artistas que conforman o cartaz (para cada un dos nove días que dura esta aventura), gratuidade en moitas das propostas, un entorno dunha beleza incomparábel, moi bon ambiente e Lisboa moi pertiño.
Para @s curios@s neste mesmo blog (no apartado temas fai clic en "festivais") atoparedes algunhas entradas que fixemos coas crónicas das nosas viaxes a este festival, supervivinte das "Ortigueiras" de turno.
Por certo, na 25 edición do Festival do Mundo Celta de Ortigueira, ademáis do macro botellón de turno (e do palco exclusivo VIP para os nen@s lindos de Ortigueira que molaba mogollón tod@s sentadit@ de guai) explosionaron La Bottine Souriante (Quebec - Canadá) que son unha auténtica paaaasssaaadaaa!!!! e cuxo estoupido me mantivo entretido ante tanta virguería.
Volvendo a Sines, non poido esquezer o pedazo de concerto que deu na edición do 2008 a Rokia Traore (Mali), así que ficades con este video tirado daquela memorabel actuación e logo seguimos.
Máis Nada, Pequenos Monstros, ficades co Programa do FMM Sines 2009. Menos mal que nos queda Portugal!!!
Programa FMM Sines 2009.
PORTO COVO - Palco junto ao Porto de Pesca
Sexta-feira, 17 de Julho
O’Questrada (Portugal), 21h30
Rupa & The April Fishes (EUA), 23h00
Circo Abusivo (Itália), 00h30
Sábado, 18 de Julho
Victor Démé (Burkina Faso), 21h30
The Ukrainians (Reino Unido), 23h00
Dele Sosimi Afrobeat Orchestra (Nigéria/Reino Unido), 00h30
Domingo, 19 de Julho
Wyza (Angola), 21h30
Orquesta Típica Fernández Fierro (Argentina), 23h00
Daara J Family (Senegal), 00h30
SINES
Segunda-feira, 20 de Julho
Mor Karbasi (Israel/Reino Unido), 22h00, Centro de Artes de Sines
Portico Quartet (Reino Unido), 23h30, Centro de Artes de Sines
Terça-feira, 21 de Julho
Corneliu Stroe & Aromanian Ethno Band (Roménia), 22h00, Centro de Artes de Sines
Carmen Souza (Portugal/Cabo Verde), 23h30, Centro de Artes de Sines
Quarta-feira, 22 de Julho
Mamer (China), 18h30, Centro de Artes de Sines
Trilhos - Novos Caminhos da Guitarra Portuguesa (Portugal), 21h00, Castelo
Janita Salomé (Portugal), 22h15, Castelo
Uxía (Galiza), 23h30, Castelo
Acetre (Extremadura), 00h45, Castelo
L’Enfance Rouge (França/Itália/Tunísia), 02h30, Av. Vasco da Gama
Quinta-feira, 23 de Julho
Assobio (Portugal), 18h00, Centro de Artes de Sines
Alô Irmão - Narf & Manecas Costa (Galiza/Guiné-Bissau), 19h30, Av. Vasco da Gama
Hanggai (China), 21h30, Castelo
Chucho Valdés Big Band (Cuba), 23h00, Castelo
Kasaï Allstars (RD Congo), 00h30, Castelo
Damily (Madagáscar), 02h30, Av. Vasco da Gama
Sexta-feira, 24 de Julho
Paulo Sousa (Portugal), 18h00, Centro de Artes de Sines
Njava (Madagáscar), 19h30, Av. Vasco da Gama
Warsaw Village Band (Polónia), 21h30, Castelo
Debashish Bhattacharya (Índia), 23h00, Castelo
Cyro Baptista “Beat the Donkey” (Brasil/EUA), 00h30, Castelo
Chicha Libre (EUA), 02h30, Av. Vasco da Gama
Sábado, 25 de Julho
Melech Mechaya (Portugal), 18h00, Centro de Artes de Sines
Bibi Tanga & The Selenites (Rep. Centro-Africana/França), 19h30, Av. Vasco da Gama
James Blood Ulmer (EUA), 21h30, Castelo
Alamaailman Vasarat (Finlândia), 23h00, Castelo
Lee “Scratch” Perry (Jamaica), 00h30, Castelo
Speed Caravan (França/Argélia), 02h30, Av. Vasco da Gama
INICIATIVAS PARALELAS
Exposição “Caravançarai: 10 anos de FMM em fotografia”
Ciclo de cinema documental
Ateliês para crianças
Conversas com artistas
Ateliês de instrumentos
DJ’S
Encontro com os escritores Mia Couto e José Eduardo Agualusa
Skalabá Tuka: Animação de rua
3 de xullo de 2009
Radio 3 cumpriu 30 anos.
Para situarvos na escena, O Pequeno Monstro aos quince anos non foi heavy, foi nova oleiro tirando a punkarra. No dial ferrolterráqueo a FM semellaba unha terra por conquistar, mais nun punto do seu dial e nunha praia con augas ben fresquiñas, andaba a chapotear o Pequeno Monstro.
Tratábase de Radio Popular de Ferrol no 88,5 FM, quen cunha estupenda programación enlatada baixo o nome de "La Radio Feliz", abanderaba aquela praia (naquela paisaxe case deserta da FM local) que certamente valiálle a dirección daquela radio para encher "ocos". Mais for como for, naquelas augas descubrín a bañistas coma coma Manolo Gato. Entrementres, retumbaba polos inmensos altofalantes o máis raiboso son do momento: Rádio Oceano, Viuda Gomez e Hijos, Siniestro Total, Golpes Bajos, Metro, Parálisis Permanente, Los Desechables, Decibelios, Derribos Arias, Los Modelos, Sindicato Malone, La Mode... cantas cintas casete gravadas coas músicas daqueles programas e que logo levaba ... a praia!!!
A casualidade fixo que a desaparecida Radio Popular de Ferrol, 98.5 FM, me outorgara a primeira oportunidade coma locutor e programador musical a mediados dos oitenta. Ao través dun espazo semanal duns 30 minutos chamado Adictos al Imperdible xunto a Pedro Martín e Angel Ávalos (finados moi novos e aos que uniume unha fonda amizade), pinchábamos os discos de Kaka de Luxe e demáis herbas, ante a mirada atónica de José Maillo daquela director da mencionada emisora local, quen non tardou en cancelar tan inocente convite a pór aqueles discos tan "ocorrentes".
Facemos un alto pra nos lembrar da desaparecida RCE, Cadena Española, e de programazos coma "Jazz´tamos aquí", "El cubo mágico" (de tres caras) ou o memorábel "Bumerang" de Agustín Galán. Algúns dos protagonistas da desaparecida RCE pasarían a formar parte de Radio 3 (Julio Ruiz, quen se trasladou directamente co seu "Disco Grande"). Doutros coma Agustín Galán nunca máis se soubo, cuestión que os Pequenos Monstros, consideramos coma esquecemento imperdoábel, por parte das sucesivas direccións que pasaron por Radio 3, lugar donde debeu seguir a súa actividade radial o Agustín Galán.
Canto que falar, cantas lembranzas!!!. A existenza do Pequeno Monstro marcada por acontecementos radiofónicos, sempre esculcando no dial, tentando sintonizar algo doutros planetas... outras praias!!!
Mais volvamos a Radio 3. Así, foi como aquel amiguiño meu encarriloume cara unha unha xoven Radio 3 que daquela, meiados dos oitenta, sintonizábase na comarca en són monofónico e cuxa programación deixoume certamente impactado. Se ben as primeiras emisións estatais de Radio 3 datan de 1979, as súas orixes parten do chamado Tercer Programa de RNE, que dende o 1953 viña a emitir tan só para o dial madrileño con contidos educativos e culturais e logo ampliando a súa programación a temas musicais.
Programas musicais coma: Trébede, Esto es Jazz (Paco Montes), Disidentrés (José Miguel López), Dialogos 3 (Trecet), Cuando los elefantes sueñan con la música, El Diario Pop (cos seus tres locutores orixinais: o ferrolán Jesús Ordovás, Diego Manrique e Chema Rey, inda que ao pronto Tomás Fdez. Flores substituiría ao Manrique). De contidos desafiantes: Caravana de Hormigas (e dentro del Pensamiento 3 con Agustín Garcia Calvo), Tiempos Modernos con Manolo Ferreras, Perfil del Ruedo (Salvador Valdés e José M. López). Programas construidos con imaxinación a esgalla: Tris Tras Tres (Carlos Faraco), Rosa de Sanatorio (Jose Luis Moreno Ruiz), Chichirichachi (Juan e Sara), Un Mundo Feliz (Pedro Soler), Jack el Despertador (Juan Herrera) ...
Esa Radio 3 non é hoxe xa o que foi. Mais, si quero lembrar (e reivindicar!) a tod@s eses monstros da radio que tanto me influiron e formaron radiofónicamente: Carlos Faraco, Diego Manrique, Juan Francia, Pedro Soler, Federico Volpini, Manolo Ferreras, Jose Luis Moreno Ruiz, Juan Pablo Silvestre, Lara López, Ramón Trecet, Salvador Valdés, Ana Vega Toscano, Paco Montes ou mesmo o ferrolán Jesús Ordovás... a tod@s eles, grazas!!!!!
Non esquezo os informativos de Radio 3 que por libres foron eliminados da programación. Elaborados por Macu de la Cruz, Eduardo Moyano, Juan Izquierdo e dirixidos durante moito tempo polo ferrolán Jesús Vivanco (outro de Ferrol inventor da Radio 3!!) forman parte da historia máis audaz desta emisora. Con motivo do 30 aniversario de Radio 3 rescatou as voces de moitos dos protagonistas daqueles tempos e, claro, da equipa dos estupendos informativos (e añorados!) de Radio 3.
O audio que segue, seleccionado dentro da maratón das 30 horas de radio, analisa o traballo que se facía naqueles informativos, contextualizándoos co momento socio-político daquel Estado español dos primeiros oitenta e atiza sen clemencia o carácter sesgado dos actuais boletíns informativos dos mass media en xeral.
De quererdes máis, esta hora e as 29 restantes de programación especial polo 30 aniversario da terceira canle de RNE, poderédelas ouvir e descargar na web oficial de Radio 3, un documento imprescindíbel para entender aos monstros/locos da radio.
Foto superior: Estudio de Radio 3 en 1983.
Foto lateral dereita: Jesús Ordovas (Radio 3) e o André Pastor (Radio FilispiM) no Ateneo Ferrolán en 2008.
26 de xuño de 2009
Portugal a descoberta. 1ª parte: Festival Ollin Kan das culturas em resistência.
Disto vai esta entrada na que pretendo amplificar propostas festivaleiras para este vrao, avaladas coa nosa presenza en pasadas edicións, polo que garantimos 100% monstro-cualidade.
Mais, non vou falar aquí dos coñecidos, Paredes de Coura, Super Bock Super Rock (Porto/Lisboa) ... e doutros máis dos que conseguiredes a ben seguro toda a informazón que quixerdes nos medios oficiais, cartazes que ateigan muros na rúa ou mesmo sitios na rede coma neste enlace.
Vóuvos falar de dous festivais que dexexo compartillar con vós como algo especial e que desexo compartilledes a súa vez coa xente que queredes, de tu a tu... coma se for un agasallo, coma un segredo entre nós, entre monstros.
O primeiro deles é o Festival OLLIN KAN das culturas em resistência, que volta novamente a Portugal, à veciña Vila do Conde. Máis desta, adianta a súa edición aos días 16, 17 e 18 de xullo de 2009.
Así falan do OLLIN KAN @s seus organizadores, dentre deles Zé Pedro, guitarrista dos Xutos e Pontapés e unha lenda da música moderna en Portugal.
O Festival Internacional das Culturas em Resistência Ollin Kan é uma aproximação a um outro olhar, aquele que resistiu e defendeu as suas heranças e alternativas culturais, sendo um dos festivais mais importantes do mundo.
O Festival Ollin Kan é assim um encontro vigoroso entre os povos que nos brindam com músicas e danças provenientes de todos os continentes.
Sonoridades provenientes do mundo/espaço árabe, flamenco, do fado, da música celta, do reggae, da rumba, da salsa, dos sons jarochos, do Caribe, da música mandinga, do samba, da bossa nova, do tango, da música dos Balcãs e todas as expressões de raiz na sua forma mais pura e nas suas múltiplas fusões com o mundo moderno.
Organizado pela Câmara Municipal de Vila do Conde e pela produtora independente Bartilotti Produções, o Festival Ollin Kan, abre a sua primeira sede alternativa em território europeu.
Foi o início da internacionalização de um festival que se tornou itinerante, levando consigo a mensagem do mundo alternativo a diversas cidades e países do Planeta; Mali, Colômbia, Portugal e México.
Os concertos realizam-se no Centro Histórico, no Cais da Alfândega, junto à Nau Quinhentista, com 2 palcos que funcionarão alternadamente das 21h30 às 02h00.Pois nada máis, Pequenos monstros. Pra findar a primeira parte deste especial uns últimos apontamentos.
Este ano o Ollin Kan de Portugal, cumpre a súa segunda edición. Vai ser unha edición europeia moi especial, pois a edición de México, o Ollinkan Tlalpan 2009 (país donde nace o festival) foi suspendida e felizmente retomada en datas recentes, logo da emerxencia sanitaria por mor do virus da gripe A (H1N1). Por certo, festival este adicado ao innovador músico "mexiquense" Jorge Reyes falecido este ano.
Na vindeira entrada desvelaremos a segunda das recomendacións festivaleiras para todos vós, mais continuaremos o noso percorrido cara a uns 160 km ao sul de Lisboa... na fermosa vila de Sines. A bon seguro que os seguidores deste blog sabedes de que estou a falar.
De momento ide pensando o Ollin Kan 2009, da Vila do Conde e visitando este sitio http://www.ollinkanportugal.com/participantes.html, donde atoparedes todo o programa dun festival que por certo é de balde!!!
Ficades con este video da pasada edición no país veciño do Ollin Kan.