11 de fevereiro de 2016

Rolda de prensa Comité de Emerxencia Ria de Ferrol, Concesión Adtva. a Reganosa - Divertimento (06/03/2008, Rádio FilispiM)

Instante da rolda de prensa, 05/03/2008 (imaxe: Artabra 21)

(06/03/2008 - resubida) Recuperamos esta edición de Divertimento para pequenos montros, coa emisión na súa integridade da rolda de prensa do Comité Cidadá de Emerxencia para a Ría de Ferrol, oferecida no Ateneo Ferrolán o 5 de marzo de 2008, denunciando o "pelotazo" que supuxo a Concesión Administrativa da pranta de gas de Reganosa.

Contextualizando aquela época, recuperamos un extracto dunha entrevista concedida a web rebelion.org, naquel tempo, donde Manuel Rdguez. Carballeira, Lalán, daquela coordinador do Comité de Emerxencia, declaraba o seguinte:

"La planta de gas de Reganosa, situada en el interior de la Ria en Punta -Promontoiro, Concello de Mugardos- entró en funcionamiento en 2007. La ubicación original estaba prevista en el Puerto Exterior (Caneliñas), litoral exterior de la Ría.

Reganosa almacena 150.000 toneladas de gas natural licuado (GNL) con un valor energético de 2.000 GW.h (1.800 kilotones), situada al lado de un complejo petroquímico que alberga a su vez 283.000 m3 de combustibles y sustancias químicas. Alrededor de la planta, en un radio de 2000 m, viven 7.000 personas. Las viviendas más próximas, que pertenecen al núcleo de Mehá, están a unos 100 m de la misma. En este núcleo viven 400 personas.

Los grandes buques gaseros que suministran a la planta tienen que transitar por un largo, estrecho y poco profundo canal, en determinadas circunstancias de viento, visibilidad y siempre en pleamar diurna. Esto implica una altísima probabilidad de que, en caso de emergencia, el gasero se quede encerrado en el interior de la ría como en una ratonera, amenazando con su carga a la población de Ferrolterra. Desde la puesta en funcionamiento de la planta, año 2007, el 25% de los gaseros tuvo que abortar la entrada en la fecha programada.

Este conjunto de circunstancias hace que la planta de Reganosa constituya realmente una bomba instalada en el corazón de la ría, que amenaza noche y día a la población que vivimos en su entorno..." (ler íntegra)

Cara a metade do programa, (min. 33) recuperamos unha reportaxe sobre a Pranta de Gas de Reganosa realizada pola radio asturiana Onda Peñes. Nela, Carlos Lareo, daquela integrante do Comité Cidadá e da Comisión de Catástrofes do 061, alerta que en caso de accidente a explosión ou escape de gas afectaría a máis de 100.000 persoas, ao estar instalada no interior dunha Ría tan estreita coma a de Ferrol, ao carón dun centro petroquímico e a 2 Km dun nucleo poboacional de máis de 100.000 persoas, cando a súa ubicación axeitada debera ser o Porto Exterior en Caneliñas... Mais, a ambición de empresarios coma Roberto Tojeiro (quen chegou a recibir unha Medalla de Ouro da Deputación coruñesa, polos seus "méritos") e a complicidade da Admón. Autonómica do momento (Manuel Fraga, PP), fixeron posíbel un dos mayores despropósitos medioambientais de Galicia.

Sintonizamos...
Conduce: Pequeno Monstro.



Sem comentários:

Enviar um comentário

Comentando das vida ao blog. Adiante!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...